Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kahta-Narince-Siverek Yolu Açılışında
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kahta-Narince-Siverek Yolu’nun açılışında önemli açıklamalarda bulundu. Konuşmasına 6 Şubat’taki depremlerde hayatını kaybedenlere rahmet dileyerek başlayan Uraloğlu, depremden etkilenen ailelere başsağlığı dileklerini iletti.
ADIYAMAN, BEREKETLİ HİLAL’İN KUZEYDEKİ İNCİSİ
Uraloğlu, tarihi ve kültürel zenginliklerle dolu Adıyaman’daki etkinlikte, “Bu topraklar, Dicle ve Fırat havzalarının kesişim noktası olup, Ortadoğu’yu kapsayan verimli arazilerdir. Bereketli Hilal, iklimi ve su kaynaklarıyla tarımın başlangıç noktasıdır. Burası sadece coğrafi bir bölge değil, insanlığın kültürel hafızasını oluşturan bir alandır.” dedi.
Adıyaman’ın bereketli hilalin kuzey sınırında yer aldığına vurgu yapan Uraloğlu, “Adıyaman, bu verimli toprakların parlayan bir mücevheridir. Nemrut Dağı’nın eşsiz heykelleri, Cendere Köprüsü, Kahta Kalesi ve Karakuş Tepesi, buranın zengin tarihine tanıklık etmektedir.” şeklinde konuştu.
29 MİLYAR LİRALIK YATIRIM
Bakan, Adıyaman’ın tarih boyunca ana ticaret yollarının kavşağı olduğunu belirterek, “2002’den bu yana ilimize 29 milyar 380 milyon lira yatırım yaptık. Bölünmüş yol uzunluğunu 23 kilometreden 273 kilometreye çıkardık. Bitümlü sıcak kaplama yollarının uzunluğunu ise 123 kilometreye çıkararak Adıyaman halkını rahat yollarla buluşturduk.” dedi.
9 KARAYOLU PROJESİ SÜRÜYOR
Uraloğlu, Adıyaman’ı Kahramanmaraş, Gaziantep, Adana, Mersin gibi illere bağladıklarını, ayrıca Malatya, Elazığ ve Şanlıurfa’ya da ulaşım sağladıklarını belirtti. “Şu anda, Kahta-Narince-Siverek yolunun yanı sıra Besni-Araban-Gaziantep Yolu, Narince-Gerger İl Yolu, Gölbaşı-Adıyaman-Kahta Yolu BSK kaplaması gibi toplamda 9 karayolu projesi üzerinde çalışmalarımız devam ediyor.” açıklamasında bulundu.
KAHTA-NARİNCE-SİVEREK YOLU 40,8 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA
Uraloğlu, Adıyaman’ı Diyarbakır’a, Güneydoğu’yu İç Anadolu Bölgesi’ne bağlayan Kahta-Narince-Siverek Yolu’nun 40,8 kilometre uzunluğunda projelendirildiğini ifade etti. “Bu yolda, Türkiye’nin en büyük eğik askılı köprülerinden biri olan Nissibi Köprüsü ile birlikte toplamda 656 metre uzunluğundaki 2 adet çift köprü ve 60 metrelik 2 üst geçidi tamamladık.” dedi.
GÜZERGAH 11,2 KİLOMETRE KISALACAK
Kahta-Narince-Siverek Yolu’nun tamamlanmasıyla mevcut güzergahtaki riskli bölümlerin kaldırılacağını belirten Uraloğlu, “Trafik güvenliğini en üst düzeye çıkarıp sürücülere daha konforlu bir yolculuk sağlamayı amaçlıyoruz. Mevcut yolun 52 kilometre olan uzunluğunu 11,2 kilometre kısaltarak seyahat süresini 55 dakikadan 25 dakikaya düşüreceğiz. Bu gelişme, yılda 706 milyon lira zaman ve 247 milyon lira akaryakıt tasarrufu sağlayacak. Ayrıca, araçların neden olduğu karbon emisyonunu da 18 bin ton azaltmayı hedefliyoruz.” ifadelerini kullandı.
“YENİ İSTİHDAM FIRSATLARI YARATIYORUZ”
Bakan Uraloğlu, güzergah boyunca turizm potansiyeli taşıyan tarihi mekanlara, Nemrut Dağı, Cendere Köprüsü ve Eski Kahta Kalesi gibi yerlere kolay erişim olacağını belirtti.
Ekonomik büyümenin temel unsurlarından birinin güçlü ulaşım altyapısı olduğunu vurgulayan Uraloğlu, “Cumhurbaşkanımızın, ‘Yol medeniyettir; sanayi, üretim, turizm, ticaret, emniyet ve gelişim demektir’ sözleri doğrultusunda, inşa ettiğimiz yollar, köprüler ve projeler, ülkemizin üretim ve ticaret faaliyetlerini canlandırarak yeni istihdam olanakları yaratıyor.” şeklinde konuştu.
“TÜRKİYE’NİN YOL AĞI GELİŞİYOR”
Uraloğlu, refah seviyesinin yükseltilmesi için yurt genelinde yüksek standartlı yollarla donattıklarını belirtti. “2002 yılında Türkiye’deki araç sayısı 8,5 milyon, bölünmüş yol uzunluğumuz ise 6 bin 101 kilometreydi. Şu anda araç sayısı 31 milyona ulaştı ve ortalama seyahat hızı 90 kilometreye yükseldi. Bu başarı, bölünmüş yol uzunluğumuzu 6 bin 101 kilometreden 29 bin 700 kilometreye çıkararak sağlandı. Bugün, 81 ilimizin 77’si bölünmüş yollarla birbirine bağlı.” dedi.
Uraloğlu, otoyol ağını bin 714 kilometreden 3 bin 796 kilometreye çıkararak, büyük projeleri hayata geçirdiklerini vurguladı.
NİSSİBİ KÖPRÜSÜ’NDEN 5 MİLYON ARAÇ GEÇİŞ YAPTI
Bakan Uraloğlu, Adıyaman’ı Şanlıurfa ve Diyarbakır’a bağlayan Siverek-Kahta karayolunun 1992’de sular altında kalmasının ardından Fırat Nehri’nin iki yakasını birleştiren Nissibi Köprüsü’nün inşasını hatırlatarak, “Bu köprü, iki kıyı arasındaki ulaşımı daha güvenilir ve konforlu hale getirdi. 2015 yılından bugüne kadar köprüden 5 milyon 780 bin araç geçti.” diye ekledi.
Adıyaman’ın gelişimi için depremin olumsuz etkilerini tamamen ortadan kaldıracaklarını belirten Uraloğlu, “Geçmişten geleceğe daha güçlü bir Adıyaman inşa etmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz. İnsanlık tarihinin ilk adımlarının atıldığı bu topraklar, geleceğimizi şekillendirmeye devam edecek.” ifadelerini kullandı.