Sony, geçtiğimiz yıl PlayStation için büyük miktarda birinci taraf servis oyununu piyasaya sürmeyi planladığını duyurdu. VGC‘nin haberine göre başlangıçta bu sayı 10 proje olarak açıklanırken son olarak paylaşılan mali raporda geliştirilmekte olan servis oyunlarının sayısının 12’ye çıktığı ortaya çıktı.
Sayı artarken, bunların yarısı dahili gecikmelerden etkilendi. Bu sebeple Sony başlangıçta duyurulduğu gibi tüm projeleri Mart 2026 tarihine kadar yayınlamak yerine altısını süresiz olarak geri çekti.
Sony Başkanı, COO’su ve CFO’su Hiroki Totoki, “Bunu inceliyoruz… Mümkün olduğunca bu oyunların oyuncular tarafından uzun süre keyifle kullanılmasını ve beğenilmesini sağlamaya çalışıyoruz. 12 oyundan altısı 2025 maki yılına kadar yayınlanacak, şu anki planımız bu. Geri kalan altı oyuna gelince, hala bunun üzerinde çalışıyoruz. Bu, canlı hizmet ve çok oyunculu oyunların toplam sayısıdır ve orta ve uzun vadede bu tür bir hizmeti ilerletmek istiyoruz ve bu, şirketin değişmeyen politikasıdır. Belirli oyunlara bağlı kalmıyoruz ama oyun kalitesi en önemli şey olmalı.” dedi.
Sony, servis oyunları geliştirmeye yönelik yoğun hamlesinin bir parçası olarak 2022’de Destiny stüdyosu Bungie’yi 3,6 milyar dolara satın aldı. Stüdyonun, kendi ilk servis oyunları için uzmanlıklarını diğer Sony stüdyolarına ödünç vereceği söylendi. Bungie’nin Marathon ve Naughty Dog’un The Last of Us çok oyunculu kısmı bu 12 oyunluk serinin bir parçası olmalı.
Diğer taraftan Sony PlayStation Başkanı Jim Ryan’ın 2024’te emekli olmasıyla birlikte şirketin birinci taraf stüdyoları için hangi yöne ilerleyeceği belli değil.